Kjøpsvilkår

Omfang

Disse vilkårene gjelder for alle kjøp gjort via Wonderkit.no (“WonderKit”, “vi” eller “oss”). Ved å gjennomføre et kjøp, godtar du våre gjeldende kjøpsvilkår. Vilkårene kan oppdateres uten forvarsel, og vi anbefaler at du leser dem før hver handel.

Toll, avgifter og skatter

Alle priser inkluderer gjeldende merverdiavgift (mva). 

Bestilling og avtaleinngåelse

En bindende kjøpsavtale anses inngått når du mottar ordrebekreftelse på e-post fra oss. Det forutsettes at du oppgir korrekt e-postadresse og leveringsadresse. Vi sender kun til myndige personer med bostedsadresse i Norge.

Betaling

Beløpet trekkes først når varen sendes fra vårt lager. Betaling skjer via sikker tredjepartsløsning (Stripe), og vi lagrer ikke dine kortopplysninger. 

Personvern

Vi behandler dine personopplysninger i henhold til gjeldende personvernlovgivning. Informasjonen du gir oss brukes kun til å behandle din ordre, og deles ikke med tredjeparter uten ditt samtykke.

Levering

Vi tilstreber å sende din ordre innen 5 virkedager. Leveringstiden kan variere avhengig av ordremengde og uforutsette hendelser utenfor vår kontroll.

Leveringsområder

Per nå sender vi til følgende land:

  • Norge – vi bruker Bring, og du kan velge:

    • Pakke i postkassen – for små forsendelser

    • Pakke til hentested – for større pakker

  • Sverige, Danmark, Tyskland og Frankrike– vi sender med DHL Express, med levering rett på døren.

Vi planlegger å åpne for levering til flere land etter hvert.

Frakt og sporing

Sporing er inkludert ved alle leveringsmetoder. Fraktkostnadene beregnes i kassen før du bekrefter bestillingen.

Ved uavhentede pakker påløper følgende gebyrer:

  • Ordreverdi under kr 5000: kr 150 eks. mva.

  • Ordreverdi over kr 5000: kr 350 eks. mva.

Uavhentede pakker refunderes ikke automatisk. Ta kontakt dersom du ønsker at vi sender pakken på nytt.

NB! Å unnlate å hente pakken regnes ikke som bruk av angrerett. Hent pakken og kontakt oss for retur.

Angrerett og retur

Som privatperson har du 14 dagers angrerett fra du mottar varen, i henhold til angrerettloven.

For å benytte angreretten:

  • Hent pakken på posten.

  • Kontakt oss på e-post, så sender vi deg angrerettskjema.

  • Du betaler kun returporto.

Retur må avtales på forhånd. Når vi har mottatt og kontrollert varen, refunderer vi kjøpsbeløpet til samme betalingsmetode som ble brukt ved bestilling.

Reklamasjon og feil ved levering

Dersom varen er defekt eller skadet under frakt, dekker vi returporto og sender deg ny vare. Gjelder også ved feillevering fra vår side.

Returer skal alltid sendes til adressen oppgitt på returskjemaet.

Tvister og konfliktløsning

Vi ønsker å løse eventuelle tvister i minnelighet. Om du ikke er fornøyd, kan du kontakte Forbrukerrådet for hjelp. Om saken ikke løses der, kan Forbrukerrådet bringe den inn for Forbrukertvistutvalg

Nyhetsbrev

Aboner på nyhetsbrev og bli blandt de første til å motta nyheter og rabattkoder.